GETEST: gebruikerservaring prototype meldingsapp

Gepubliceerd op dinsdag 13 augustus 2024

Test, test, test, …

Géén cocktails en palmbomen in juli bij SHIFT, maar wel testen van de UX (user experience) van een eerste versie van een meldingsapp met zo’n 16 testpersonen. Dankzij de feedback kunnen we het prototype nu verder finetunen. Bank vooruit! 😉

Voortraject

Lokale besturen zijn dag in dag uit bezig met meldingen, maar botsen hier en daar op uitdagingen. Die uitdagingen definieerden we op straat door gesprekken met onze burgers én door interviews met de medewerkers. Boeiend!

In workshops werkten we daar met een open en toekomstgerichte blik op verder. We identificeerden gewenste functionaliteiten van zo’n meldpunt en onze partner Knight Moves realiseerde een eerste klikbaar prototype dat schreeuwde om getest te worden. 😉

Overzichtframes prototype meldpunt
Testen maar!

Het testen van een prototype is een cruciale stap in het ontwikkelingsproces van een product. Het stelt ons in staat om problemen te definiëren en de basisfunctionaliteiten te toetsen. Zo’n … testpersonen passeerden de revue en leverden ons heel wat boeiende informatie op.

En nee, het was uiteraard niet helemaal perfect, dus sleutelen we naarstig verder. 🚀