Op vrijdag 1 december was het zover. De geïnteresseerde besturen zakten af naar hartje Kortrijk voor het kick-off moment van de case meldingen binnen SHIFT. We legden onze plannen vanuit SHIFT voor én lieten ons inspireren door enkele interessante cases vanuit verschillende hoeken. De kop is eraf, en nu vol aan de bak.
Case regionaal meldpunt
SHIFT komt in atelier 1 naar buiten met twee dienstverleningscases waarvan de case rond meldingen één uitmaakt. Meldingen registreren en behandelen is corebusiness bij lokale besturen en staat daarom overal hoog op de agenda. We kampen over de grenzen heen met dezelfde uitdagingen als het om meldingen gaat. Denk aan transparantie, communicatie, gebruiksvriendelijkheid, efficiëntie, en ga zo maar door. Vanuit SHIFT kiezen we ervoor om de krachten te bundelen en samen oplossingen te zoeken om te verbeteren.
Hoe we dat gaan doen? Bekijk ons plan van aanpak.
Kick-off
Dat we de uitdagingen rond onze meldingen regionaal willen aanpakken, kwam duidelijk naar voor tijdens ons het kick-off-moment van SHIFT.
We stelden er ons plan van aanpak met véél enthousiasme voor en inspireerden de aanwezigen met enkele interessante cases rond meldingen. Bedankt Wevelgem, Kortrijk, Roeselare en Wingene om kennis te delen.
Verder namen we ook een kijkje in het callcenter waar meldingen binnenkomen én toonden enkele medewerkers hoe smartphones hen ondersteunen in het uitvoeren van meldingen op de baan. 📲